Általános szerződési feltételek

A webáruházban található termékek megrendelésével, kiszállításával, fizetéssel kapcsolatos információkat az Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) rögzítettük.

Megrendelés elküldése előtt feltétlenül olvassa el tájékoztatónkat, mivel megrendelése az ÁSZF elfogadását jelenti.

A webáruház működése

Böngészés a Webáruházban

A Webáruházunkban tetszés szerint barangolhat, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztrációs kényszer nélkül tájékozódhat a részletekről. Termékeinket kategóriák szerint soroltuk be. A különböző kategóriákat az áruház menüből választhatja ki. Egy kategórián belül több alcsoportot talál, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden termék árát bruttó, azaz a hatályos ÁFA-val együtt tüntetjük fel.

Vásárlás az Áruházban

A terméklistán szereplő termékek közül a Megrendelem gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást.

A kosár tartalma

A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele, illetve a felső sorban található  kis kosár gombra kattintva böngészés közben bármikor újra megtekintheti. Ennél a pontnál lehetőség van a vásárlást folytatni, új áru kereséshez visszatérni, illetve a kosárból terméket törölni. Minden esetben az Áruház újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek árát, illetve a szállítási költséget. Egy vásárlás alkalmával tetszőleges mennyiségű terméket tehet a kosarába.

A bevásárlókosár oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön az alábbi adatokat nem adta meg:

E-mail cím: Fontos! Érvényes, használatban lévő e-mail fiókot adjon meg.

Nevét, e-mail címét, telefonszámát, számlázási adatait (név, cím). Kérjük, pontosan adja meg a címét (utca, házszám, település, irányítószám). Jelenleg magyarországi és külföldi címekre is tudunk csomagot küldeni.

Telefonszám: Kérjük, adjon meg egy olyan telefonszámot, amin Ügyfélszolgálatunk a rendelését követően el tudja érni, a kiszállítások egyeztetésével kapcsolatban. Aki nem ad meg telefonszámot, azt csak e-mailben tudjuk elérni, és ha nem olvassa rendszeresen a leveleit, ha betelik a postafiókja, akkor NEM TUDUNK VELE KAPCSOLATBA LÉPNI, és esetleges rendelései állnak.

Amennyiben a számlázási és szállítási címe eltér, ezt jelezze. Ha a leadott megrendelésével kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne,  munkatársunk a megadott telefonszámon, megkeresi Önt. Ezért nagyon fontos működő  telefonszám megadása.

Ha nem tudjuk valakivel felvenni a kapcsolatot, és a rendelésével olyan kérdés merül fel, amivel kapcsolatban egyeztetésre lenne szükség, akkor a rendelést az egyeztetés létrejöttéig NEM küldjük el.

A webáruház üzemeltetője minden vásárlásról számlát állít ki, mely tartalmazza a termékre vonatkozó adatokat (Termék megnevezését, ÁFA kulcsot, ÁFA értékét, nettó egységárát, mennyiségét, nettó és bruttó értékét.) az eladó és vevő adatait, a fizetésre vonatkozó adatokat, és amennyiben van – a kiszállítás költségét is.

A kiállított termékszámla megfelel az ÁFA tv. ill. PM rendeletekben előírt kötelezettségeknek. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett van feltüntetve, bruttó formában!

A weboldalunkon kiválasztott és megrendelt termékeket Ön a lehetőségekhez képest a legkorábban (2-3 munkanap),   max. 5 munkanapon belül, illetve  a megrendelését követő telefonos visszajelzésünk alkalmával egyeztetett időpontban veheti át.

Az online felületen  leadott megrendelésével kapcsolatban legkésőbb a következő munkanapon telefonon megkeressük. Ezért fontos, hogy olyan telefonszámot adjon meg, amin el tudjuk érni.

Amennyiben vásárlónk rendelését véletlenül vagy tévedésből adta le, a hibás rendelés leadást követően ügyfélszolgálatunkon legkésőbb a következő munkanap reggel 9 óráig minden következmény nélkül lemondhatja telefonon illetve emailben.

Hétvégén és munkaszüneti napokon megrendeléseket nem dolgozunk fel. Ezen idő alatt beérkezett megrendelések feldolgozása a következő munkanapon történik.

Szállítási módok

A csomagolás költségét nem számoljuk fel a vásárláskor.

Az szállítási díj a választott szállítási mód és a rendelés helyének függvényétől nem függ. Ön az alábbi lehetőségek közül választhat:

Házhoz szállítás: vidéki és budapesti megrendelőink is választhatják ezt a szállítási módot. Futárszolgálatunk a megrendelést követő max. 5 munkanapon belül házhoz szállítja a megrendelt termékeket. A kiszállítás a futárszolgálat által munkanapokon 8-17 intervallumban történik.
Amennyiben a kiszállítással kapcsolatosan speciális igényei vannak (átvétel helye, átvevő személye, átvétel ideje) azt a megrendelésében jelezze.

A házhozszállítás díja  Magyarország területén: Díjmentes

A termékek személyes átvétele irodánkban: Lehetőség van arra is, hogy a megrendelt termékeket budapesti irodánkban személyesen vegye át.
Irodánk: 1072 Budapest Rákóczi út 4.-6. Hétfőtől péntekig 10-18-ig
Irodánkban történő átvétel esetén a szállítást Ön –vagy meghatalmazottja- végzi, nincs szállítási költség teher.

Fizetési módok

Fizetés az áru átvételekor készpénzben lehetséges.

Amennyiben Ön házhoz szállítást kért akkor a csomag átvételekor kell fizetnie a futárnak készpénzben. Ez esetben utánvétes számlát állítunk ki, s azt a termékkel együtt juttatjuk el Önnek.

Lehetséges az áru ellenértékének kiegyenlítése Banki előre átutalással vagy Bankkártyás fizetéssel.

Kollégánknak szíveskedjen jelezni, hogy átutalással kívánja az árut kiegyenlíteni.

Ennek a menete a következő:

Banki előre átutalás: Ön leadja a megrendelését
Munkatársaink megnézik, hogy minden termék van-e készleten, ha nincs, egyeztetés céljából felveszik Önnel a kapcsolatot
Ha minden termék megvan, akkor kiírjuk a számlát, és e-mailben elküldjük a számla sorszámát, ezt kell a banki átutalás közlemény rovatában feltüntetni, hogy a beérkező pénzösszeget egyértelműen a csomaghoz tudjuk rendelni-azonosítani
Ön elutalja a pénzt
A pénz megérkezésekor (minden nap kora délután ellenőrizzük a beérkezett összegeket) a kért szállítási módon feladjuk, vagy az átvehető irodánkban
Futárral történő szállítás esetében a csomag  kézbesítésének időpontja miatt még egyeztetünk Önnel. (a következő munkanapon kerül a futárnak átadásra)
Önnek ebben az esetben a csomag átvételekor már semmit nem kell fizetnie
Az árut az Ön részére 8 napig őrizzük, ha ez idő alatt nem utalja el a csomag összegét, a rendelést tárgytalannak tekintjük és lezárjuk.

Bankkártyával: Amennyiben az áru megrendelésekor Ön a bankkártyás fizetési módot választja, úgy a CIB Bank terminálján keresztül történik a kártyaleolvasása, kezelése. Ennek az átfutási ideje 3 munkanap!

Elállás joga

Minden vevőnek a termék átvételétől számított 14 munkanapon belül elállási joga van, amely a következő feltételekkel vehető igénybe:

A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg Önt internetes vagy telefonos vásárlása esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatja.
Elállásra vonatkozó igényét e-mailben, telefonon, levélben vagy személyesen kell bejelentenie az áru átvételétől számított 14 munkanapon belül.
Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizetjük. Amennyiben postán, vagy futárszolgálattal küldi vissza a terméket, legkésőbb az áru megérkezését követő 14 munkanapon belül visszautaljuk az összeget a vevő által megadott bankszámlaszámra.
A visszatérítés ugyanakkor nem vonatkozik a termékek visszajuttatásának költségeire, melyeket a megrendelőnek kell viselnie.
Abban az esetben, ha a terméket a vevő használatba vette, és nem rendeltetésszerűen használta, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.
Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a terméket kicseréljük Önnek. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

A webáruház üzemeltetője:

Cornavin Hungary Kft. 
Telefonszám: 061-268-0337
Cím: 1072 Budapest, Rákóczi út 4.-6. 
Cégjegyzékszám: 01-09-862236

Adószám: 13572000-2-42
Bejegyezve: 2005/09/13

Nyitvatartás: Hétfő - Péntek 10.00 –18.00

Jótállás és szavatosság

Az általunk eladott órák esetében garanciát csak a szerkezetre vállalunk. Külső sérülésre, csatra, szíjra, nem vonatkozik a garancia. Vízállóságra vonatkozó garancia csak a vízállóság mértékének betartása, illetve a koronazár rendeltetésszerű használata esetén érvényesíthető.

A garanciális időn belüli javítás esetén a vevő a garancia alapján kérheti a hibás termék:

megjavítását
cseréjét
elállhat a vételtől.

1. Javítást   csak   az   érvényes   garanciajegy   egyidejű   bemutatásával   végzünk   a   rendeletben meghatározott   15   napon   belül.  Abban   az   esetben,   ha   az   adott   alkatrész   nincs   raktáron és   külföldről   a   gyárból   kell   rendelni,   a   javítási   idő   értelemszerűen   meghosszabbodik. A megjavított órát értékcsökkenés nélkül, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban szolgáltatjuk vissza.

2. A fogyasztó az óra kicserélését kérheti:

ha a javítás következménye az értékcsökkenés
ha az óra a vásárlástól számított 3 naptári napon belül meghibásodik, kivétel az elem meghibásodása.
A csere a vásárló kívánságának megfelelően történhet azonos típusú órára, ha ez nem lehetséges a hibás óra visszaszolgáltatásával, a vétel-árkülönbözet elszámolása mellett más típusú óra eladásával. Csere esetén a garanciális idő kezdete a csere napja.

3. A vásárló meghibásodás esetén elállhat a vételtől:

ha az óra nem javítható
ha az eladó a hiba kijavítását nem vállalja
ha a javítás értékcsökkenés nélkül vagy érdeksérelem nélkül nem lehetséges, ekkor a vétel előtti állapotot kell visszaállítani.
Minőségi tanúsítás karórákoz:

A 2/1984. (III. 10.) BkM-IpM sz. együttes rendelet értelmében, mint forgalomba hozó tanúsítjuk, hogy az óra minősége megfelel az alábbiakban felsorolt műszaki jellemzőknek:

1. Automata, mechanikus óramű: +/- 20 mp./nap

2. Kvarc óramű: max. +/- 20 mp./ hó

 

Jótállási igényeit a termék dobozában található jótállási jegyen feltüntetett helyen és elérhetőségeken érvényesítheti.

Kérdés esetén ügyfélszolgálatunk telefonszáma: 061-268-0337.

A vásárló megrendelésével létrejött távollévők között megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül. A szerződés nyelve magyar.

A garancia csak az óraszerkezet meghibásodására vagy egyértelmű anyaghibára vonatkozik. A garancia tartalmazza még a garanciális időn belüli ingyenes elemcserét is. Garanciaidőn belüli javítások esetén kérjük, hogy az órát mindenképp az előző oldalon feltüntetett szakszervizben végeztessék el, máskülönben a garancia érvényét veszti.

Nem vonatkozik a garancia az óra fémszíjára/bőrszíjára, az üvegre és a nyomógombokra.

Megszűnik a garanciális kötelezettség, ha bizonyítható, hogy a meghibásodás az alábbi okok miatt következett be:

rendeltetésellenes használat
szakszerűtlen kezelés
idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás
helytelen tárolás
elemi kár vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett károsodás
üveg és csattörés.
Amennyiben a termék használatával kapcsolatos javaslatokat betartja, úgy az aranybevonat tartósan megmarad a terméken és Ön hosszú ideig élvezheti annak fényét, csillogását.

Ne fürödjön az órával, ne mosogasson!
Ne tárolja fürdőszobában, mosószerek és vegyi anyagok környezetében!
Ne tegye fel az órát parfümmel, krémmel, testápolóval bevont bőrfelületre!
Ne fújjon az órájára dezodoráló szert, hajlakkot!
Ne viseljen az óra mellett karláncot vagy fém óraláncot, amely sértheti, dörzsölheti az óra aranybevonatát!
Szennyeződés esetén a felületet puha, száraz ruhával törölje le, ne használjon dörzshatást okozó anyagot, pasztát!
VÍZÁLLÓSÁG / DIN 8310

Water resistant:

Az órát minimális nedvesség, pára érheti.

Water resistant – 3 ATM/BAR

Cseppálló, minimális fröccsenő víz, eső, pára.

Water resistant – 5 ATM/BAR

Mérsékelten vízálló, fröccsenő víz, eső, pára, mosogatás.

Water resistant – 10 ATM/BAR

Strandra, úszáshoz használható.

Water resistant - 20 ATM/BAR és 30 ATM/BAR

200 m – palack nélküli búvárkodáshoz.

300 m – palackkal történő búvárkodáshoz.

Vízben és szaunázáskor is tilos a gombok használata, nyomkodása.

Ajánljuk a megvásárolt óra gumitömítéseinek 2 évenkénti, a rendszeresen vízben használt órák 1 évenkénti ellenőrzését!

Általános tudnivalók vízálló óra tulajdonosoknak:

Tengeri fürdőzés, búvárkodás után haladéktalanul mossa le óráját!
Koronazáras óráknál (csavaros koronával ellátott) mindig ellenőrizze, hogy a korona be legyen csavarva!
Ha megreped az óra üvege vízállóságát azonnal elveszti!
Az óra szaunában történő használata tilos!
Felhívjuk figyelmét, hogy a szakszerűtlenül elvégzett elemcsere vagy egyéb beavatkozás a vízállóság ill. a garancia elvesztéséhez vezet.
Ajánljuk a megvásárolt óra gumitömítéseinek 2 évenkénti, a rendszeresen vízben használt órák 1 évenkénti ellenőrzését!
Jognyilatkozat
Az áruházban használt és feltüntetett márkanevek és logók kizárólag a termék gyártójának és a termék típusának azonosítására szolgál, a teljesebb körű tájékoztatást szolgálja. Minden márkanév és logó, a gyártó cég tulajdonát képezi és jogvédelem alatt áll.

 

Automatikus információk

Minden egyes a Webshopunkat látogató személyről automatikusan begyűjtünk olyan nem személyes információkat, mint a site látogatásának dátuma és ideje, látogatott oldalak, web böngésző típusa és a látogató IP címe. Ezeket az adatokat a szerverünk külön értesítés nélkül raktározza el.

Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

A webáruház üzemeltetője  jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webshop első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.

Az Általános Szerződési Feltételek jelenlegi szövegének hatályba lépési dátuma: 2017.11.01

 

CIB  Bank fizetési tájékoztató

Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

  • Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!

A biztonságról

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

1.      Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.

2.      Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.

3.      A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót

4.      A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya. 

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.