Gucci
A Gucci karórák Severin Wunderman nevéhez köthetőek, aki a 70-es évek egyik legtehetségesebb vállalkozója volt. A Gucci Timepieces márkanév alatt ötvözte a svájci órák precizitását a lehengerlő olasz luxus dizájnnal. Zseniális üzleti érzékének köszönhetően az órákat nemzetközi szinten, rövid idő alatt felkapottá és elismertté tette, így vált neve legendássá az óraiparban. Az 1938-as születésű üzletember a 70-es évek elején tett new york-i utazása során kapott az alkalmon, bátorkodott találkozót kérni Aldo Gucci-tól, aki nagy meglepetésére fogadta is őt. Wunderman ekkor még a francia óramárka, az Alexis Barthelay értékesítési munkatársaként végezte dolgát. Célja volt rábeszélni Aldo-t, hogy 250 ezer dollár értékben rendeljen tőlük órákat, amelyek a Gucci nevet viselik. A Barthelay nehézségekbe ütközött, hogy ennyi órát kell legyártaniuk, ezért Wunderman otthagyta a céget és Aldo embereként folytatta tovább munkáját, ahol ő maga felügyelte az órák gyártását.
A Modell 2000 nevet viselő első Gucci karóra még a Guiness Rekordok könyvébe is bekerült, mivel több millió darabot adtak el belőle akkoriban. A Gucci divatórák napjainkban is rendkívül keresettek, minden egyes darab ízlésesen van megtervezve, amelyek magas presztízsértéket tulajdonítanak viselőik számára.
MÁRKATÖRTÉNET
Maga a márka 1881-ben született, Firenzében. Alapítója (Guccio Gucci) 1898-ban Londonba próbált szerencsét, de a Savoy Hotel Londiner pozíciójánál tovább nem jutott. Munka közben felismerte, hogy a tehetős embereknek semmi sem drága, ha elég szép és rangkifejező. 1923-ban Firenzébe visszatérve elindította üzletét, ahol kezdetben nyeregtáskákat készített. Az 1930-as években bőrhiány volt Európában, ez késztette arra a tervezőt, hogy vászonnal pótolja a bőr részeket, ami később védjegyévé vált. Fia, Aldo ötlete alapján a táskákra rákerült a GG monogramm, amely akkora marketing bomba volt, hogy luxuscikké varázsolta a márkát. 1997-ben akkori luxus-vetélytársaik már forgalmaztak órákat. 1998-tól a Gucci sem maradhatott le. Azonban más divatmárkákkal ellentétben nem csak kvarc, hanem automata karórák is szerepelnek évről évre az új kollekciókban. Érdemes végignézni az aktuális kollekciót, mert nem mindennapi darabokat találhatunk közte. Ahogy Gucci mondaná: "Az árat elfelejtik, de a minőséget nem!"