Corum
A CORUM céget 1955-ben La Chaux-de-Fonds-ban, Svájcban alapította Gaston Ries egyedülállóan tehetséges órakészítő, unokaöccse René Bannwart közreműködésével. Bannwart ezt megelőzően a Patek Philippe-nél dolgozott, valamint az Omega első kreatív részlegének megalapításánál is segédkezett. Párosuk tehát tökéletes összhangban volt, Ries felelt a gyártás részleteire, Bannwart pedig szemmel tartotta a kreatív munkálatokat. Ezek után már csak a megfelelő név hiányzott, a ’quorum’ szót CORUM-ra egyszerűsítették, valamint logónak az azóta legendássá vált függőlegesen álló kulcsot választották.
Az első CORUM órák 1956-ban, nagy sikert aratva jelentek meg a piacon. Sikerüket merész és különc stílusuknak köszönhették, és az olyan modelleknek, mint pl. a ’Chinese Hat’, a ’Golden Tube’, és a ’Longchamp’, amelynek tokja teljesen különállt a szíjától. Ezt az egyedülálló megoldást a versenytársak is széles körben másolni kezdték, ekkortól tehát a CORUM tagadhatatlanul divatdiktátorrá vált.
A sikerszériát Gaston Ries váratlan halála szakította meg 1958-ban. Ennek, valamint az új kollekció körüli kapkodásnak köszönhetően néhány óra számlapjáról lemaradtak az óra jelzések, amivel a CORUM ismét divatot teremtett. 1964-re a CORUM megalapozta jól megalapozott és megérdemelt világhírnevét, miután bemutatta az amerikai 20 dolláros érmét ábrázoló modelljét, a ’Double Eagle Coin’-t, amelyet számos amerikai elnök és civil egyaránt viselt.
1983-ban a szintén világhírű, árbocszalagokkal díszített Admiral’s Cup kollekció keretében a cég alapítványt indított az előkelő Champagne Mumm Admiral’s Cup yacht versennyel közösen, ezért a kapcsolatért az alapító fia, a yachtokat szenvedélyesen kedvelő, Jean-René Bannwart a felelős. Az Admiral's Cup kollekciót úgy tervezték meg, hogy az órák számlapján tengerészeti zászlók jelölik az órákat számok helyett, a nemzetközi tengerészeti jelzéseknek megfelelően.
2000-ben az óraiparban szokatlan lépés keretében a CORUM gazdát cserélt. Az új tulajdonos Severin Wunderman, (majd napjainkban fia Michael Wunderman), a 25 éves óragyártási tapasztalattal rendelkező üzletember lett, akinek nevéhez a Gucci divatház órakollekciójának alapítása és gyártása fűződik. A CORUM megvalósította az újabb kihívásokat kereső üzletember innovatív luxusórákhoz fűződő álmait. Wunderman keze alatt továbbra is dinamikus és merész kollekciók születnek, amelyek vásárlókat és gyűjtőket egyaránt izgalomban tartják. Ilyenek pl. a Bubble óra évenkénti limitált, kézzel festett szériái, vagy a drágakövekkel pazarul díszített modellek, amelyeket gazdag és híres emberek viselnek csuklóikon világszerte.
A CORUM órái stílus és funkció tekintetében széles spektrumot fognak át. Ez tulajdonképpen a cég alapítási filozófiájának lényegét ragadja meg, mint minőség, kreativitás, és innováció. Napjainkban a vállalat az alábbi kategóriákba sorolja termékeit: Heritage, Prestige, Jewelry, Romantic, Design.